03 sierpnia 2016

Ekscytacje #1 – bookhaul sierpień 2016

To jeden z najbardziej ekscytujących momentów w życiu! Jedni tak reagują na nowy model samochodu, drudzy na uśmiech dziecka, a jeszcze inni na zapach kawy o poranku. U mnie wywołują to książki – nowości w mojej biblioteczce.

 

Jest ich tyle, każdą by się chciało przeczytać natychmiast, a wychodzi jak zawsze. W ostatnich miesiącach było mnóstwo fantastycznych okazji do wzbogacenia się o kilka papierowych i elektronicznych pozycji. Warszawskie Targi Książki 2016, gigantyczne promocje w księgarni internetowej znak.com.pl, akcja tania książka w Saturnie, wakacyjne promocje w Woblinku i Virtualo oraz niespodziewana wygrana w konkursie Wydawnictwa Czarnego. I jak tu się nie cieszyć?!



Warszawskie Targi Książki 2016

„Master”Olgierd Świerzewski, Wydawnictwo Muza – gruba, intrygująca, jak mówi sam autor zupełnie inna od wcześniejszej jego książki „Zapachu miasta po burzy”, po której ciary mam wciąż na samo wspomnienie. Oczywiście z autografem pisarza.

„Dom nad jeziorem” Kate Morton, Wydawnictwo Albatros – długo wyczekiwana przeze mnie książka. Po lekturze „Domu w Riverton” i „Strażnika tajemnic” wprost nie mogłam się doczekać. I do tego przepiękna okładka.

„Rowerem przez świat w poszukiwaniu miłości z New Delhi do Borås” Per J Andersson, Wydawnictwo Czarna Owca – zapowiadana jako wzruszająca historia o wytrwałości w poszukiwaniu szczęścia. Bajeczna okładka i kusząca cena. Z okazji 25 – lecia Wydawnictwo Czarna Owca raczy nas w tym roku (nie tylko podczas targów) licznymi promocjami i korzystnymi okazjami.




„Cuda przeszłości” Chantel Acevedo, Wydawnictwo Czarna Owca – też urzekła mnie okładka. Wciągająca historia rodzinna, której akcja rozgrywa się na Kubie. Z silnym tłem politycznym. Książka kupiona w prezencie. Mama po lekturze poleca.

„Wampir” Wojciech Chmielarz, Wydawnictwo Otwarte – moja perełka, z pozdrowieniami i autografem autora. Pisarza odkryłam dość niedawno, chociaż wiele wcześniej o nim słyszałam. I przepadłam, totalnie. Wciągające, perfekcyjnie skonstruowane, zaskakujące kryminały. To kolejny must read tego roku!

„Uprowadzone” Monika Siuda, Wydawnictwo Poligraf – kryminał polskiej niezależnej autorki, której wcześniej nie znałam, oczywiście z autografem. Po rozmowie z pisarką chciałam od razu zabrać się za czytanie tej pozycji. Co myślę po lekturze? Recenzja „Uprowadzonych” już na blogu.

Księgarnia internetowa znak.com.pl

- ostatnio księgarnia szaleje. Niemal każdego dnia organizuje świetne promocje, podczas których można kupić książki nawet w cenie 9,90 zł. Widzieliście piękna pudełka, w które pakowane są książki? Aż się chce czytać!



„Oblany test” Michael Hjorth, Hans Rosenfeldt, Wydawnictwo Czarna Owca – 5. część serii kryminalnej o Sebastianie Bergmanie. Panowie w każdej książce tworzą perfekcyjnie dopracowaną intrygę i mistrzowsko dozują napięcie. Jestem pewna, że tym razem będzie tak samo.

„Smakowita Ella. Cudowne produkty i przepyszne jedzenie, które pokochacie ty i twoje ciało” Ella Woodward, Wydawnictwo Znak Literanova – zbiór zdrowych przepisów autorstwa Elli Woodward, która dzięki wypracowaniu przez siebie zdrowego sposobu odżywiania wyszła z ciężkiej choroby. Jej przepisy są szybkie w przygotowaniu i co najważniejsze smaczne.

„Znikasz” Christian Jungersen, Wydawnictwo Znak Literanova – ponownie skandynawskie klimaty, jednak tym razem nie kryminały.

„W cieniu” A.S.A. Harrison, Wydawnictwo Znak Literanova – doskonale zapowiadający się thriller psychologiczny. Coś co lubię!

„Przebaczenie” Lawrence Osborne, Wydawnictwo Znak Literanova – powieść o trudnych wyborach i konsekwencjach. O podobnej tematyce widziałam świetny film podczas 31 Warszawskiego Festiwalu Filmowego „Przebaczenie” w reż. Petri Kotwica. Mam nadzieję, że książka zrobi na mnie podobne wrażenie.

„Mężczyzna, który tańczył tango” Arturo Pérez-Reverte, Wydawnictwo Znak – na tę książkę polowałam już długi czas, aż wreszcie ją mam. Jeden z moich ulubionych pisarzy.

„Paryski architekt” Charles Belfoure, Wydawnictwo Znak Horyzont – uwielbiam powieści z tłem historycznym. I ta piękna okładka. Nie mogłam nie włożyć jej do koszyka.


 Saturn

 – książki w koszach w cenie 9,90 zł. Aż żal nie brać.

„Piąty Beatles” Mariusz Czubaj, Wydawnictwo W.A.B. – jeszcze nie miałam okazji czytać niczego tego autora, ale po wysłuchaniu wywiadu z nim podczas targów książki, wstawiłam jego nazwisko na listę pisarzy do poznania. Czeka w kolejce.

„Wspomnienia brunatnego anioła” Henning Mankell, Wydawnictwo W.A.B. – to mój ukochany autor. Aż wstyd przyznać, ale nie miałam do tej pory ani jednej jego papierowej książki. Mam prawie wszystko, co zostało wydane w Polsce, ale w postaci ebooków. Miło będzie patrzeć na nią na półce.


Ebooki

- dzięki wakacyjnym promocjom w Woblink i Virtualo:

„Drugie życie” S.J. Watson, Wydawnictwo Sonia Draga – po genialnym thrillerze „Zanim zasnę” tupałam nogami nie mogąc się doczekać kolejnej powieści autora. I o to ona.

„Małe życie” Hanya Yanagihara, Wydawnictwo W.A.B. – kontrowersyjna książka, jedni chwalą, drudzy krytykują. Obawiam się jej trochę, ale chętnie wyrobię własne zdanie. Oby nie było tak, jak w wypadku „Szczygła” Donny Tartt, bo mnie w ogóle nie porwała.

Wygrana w konkursie

- zupełnie się nie spodziewałam. Wydawnictwo Czarne na swoim fanpage’u ogłosiło konkurs na opis charakterystyki przykładowego mordercy, bohatera kryminału. I moja postać została nagrodzona. Super! Planowałam kupić tę książkę.



Zapowiada się intensywne zaczytywanie.
A jak u Was z nowościami na półkach? Macie coś na oku?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz